Marketing małych firm prawniczych

Marketing małych firm prawniczych

Marketing małych firm prawniczych. Małe kancelarie muszą sobie poradzić z innymi wyzwaniami marketingowe niż większe kancelarie. Przede wszystkim wynika to z tego, że dysponują zupełnie innym budżetem. Dlatego marketing i reklama stanowią większe wyzwanie. Nie zmienia to jednak faktu, że warto nauczyć się pozyskiwać nowych klientów dla swojej firmy prawniczej. Wtedy osiągniemy sukces w branży.

Monitorowanie kampanii marketingowych

Przede wszystkim zastanówmy się, jaki będzie cel planu marketingowego? Jakie cele chcemy zrealizować? Zastanówmy się też, co chcemy dokładnie osiągnąć? Jakie są nasze cele krótkoterminowe i długoterminowe? Na koniec pomyślmy nad tym, jak zamierzamy wdrożyć te plany? Oprócz tych podstawowych pytań, pamiętajmy, że kluczowe znaczenie dla kampanii marketingowych będzie sposób śledzenia wyników. Małe firmy prawnicze nie dysponują dużym budżetem na marketing i reklamę. Dlatego nie marnujmy pieniędzy na kampanię, której wyników nie zobaczymy. Dane demograficzne Google Analytic pomagają mierzyć istotne zmiany, takie jak dane o odbiorcach, wyświetlenia, współczynnik klikalności, koszt konwersji i wiele trendów w danym czasie. Te informacje mogą być bardzo pomocne. Na ich podstawie możemy opracowywać nowe kampanie marketingowe. Będą skuteczniejsze, bo wiemy już, co działa, a co nie. Możemy podłączyć swojego bloga lub stronę internetową do Google Analytics. Wtedy sprawdzimy, kto czyta artykuły.

Określeni odbiorcy i SEO

Kancelarie odnoszące sukcesy, skupiają się na docelowym rynku. Nie rozdrabniają się. Starają się natomiast zostać ekspertem w określonej dziedzinie. Zastanówmy się więc do jakiej grupy docelowej chcemy skierować swoje usługi. Wybierzmy określoną gałąź prawa. Twórzmy wysokiej jakości treści wokół głównych tematów z danej dziedziny. Możemy też zastanowić się nad artykułami sponsorowanymi. Wysyłajmy artykuły do blogów, serwisów informacyjnych i znanych portali. Z pewnością pomoże to w pozycjonowaniu i rozwiązywaniu problemów związanych z SEO.

Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa

Kancelaria prawnicza powinna mieć swoją stronę internetową. Nie żałujmy na nią pieniędzy. Strona internetowa powinna być nowoczesna i responsywna. Łatwa w nawigacji strona internetowa, zawierająca bogate zasoby i treści, zachęci klientów do współpracy z naszą kancelarią. Pamiętajmy też, by szybko się ładowała. Przetestujmy ją za pomocą Google Page Speed Insights. Upewnijmy się, że uzyska wysoką ocenę. Wykorzystajmy istotne słowa kluczowe SEO. Jeśli używamy, że słowo „adwokat” wystarczy, nie kombinujmy. Jeśli jednak potrzebujemy pomocy w ustaleniu słów kluczowych, sprawdźmy, co użytkownicy wpisują w Google, żeby wyszukać kancelarię prawniczą. Dobrze zaprojektowana strona internetowa docelowa zachęci klientów do kontaktu. Powinna być przyjazna zarówno dla komputera, jak i urządzeń mobilnych. Koniecznie pamiętajmy, by znalazła się tam zakładka „Kontakt”. Jeśli możemy, zadbajmy o referencje i pozytywne opinie. Umieśćmy je na naszej stronie internetowej. W ten sposób wzbudzamy zaufanie. Nie umieszczamy tylko ogólnych treści na stronie. Zadbajmy, by przedstawiały też naszą kancelarię.

Zobacz również:

Media społecznościowe

Jedną ze skutecznych metod budowania zaufania i zdobywania nowych klientów jest obecność w mediach społecznościowych. Stwórzmy profil w popularnych katalogach biznesowych i na Facebooku. Dane, które powinniśmy umieścić to: nazwa kancelarii, adres, numer telefonu, godziny pracy, strona internetowa. Udostępnijmy też ciekawe opisy i wizualizacje. Potencjalni klienci zasługują i oczekują spójności z marką i doświadczeniem firmy. Dlatego zadbajmy o wysoką jakość. Treści powinny angażować do refleksji i działania. Muszą być dostosowane do rodzaju platformy. Chociaż może się nam wydawać, że marketing małej kancelarii prawniczej jest bezsensowny, nie poddawajmy się. Możemy się wyróżnić, dzięki kreatywnemu wykorzystaniu mediów społecznościowych. W przypadku marketingu małych firm prawniczych, media społecznościowe powinny odegrać kluczową rolę. Możemy nie mieć takich środków co duże kancelarie prawnicze, ale możemy stać się rozpoznawalni w mediach społecznościowych. Pozwalają również na nawiązanie relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Media społecznościowe są bardzo pomocne dla małych firm prawniczych. Treści wysokiej jakości nie tylko budują markę i pozwalają wybrać niszę, ale też pozwalają zbudować relacje. Wielu adwokatów nie chce korzystać z mediów społecznościowych, boją się reakcji. Wystarczy jednak przestrzegać dwóch ważnych zasad. Pielęgnujmy i rozwijajmy relacje z klientami. Na platformach społecznościowych umieszczamy zasoby cenne dla klientów. Media społecznościowe powinny stać się naturalnym sposobem dotarcia do osób potrzebujących pomocy. Facebook, Twitter i Instagram stały się niewiarygodnie popularnym miejscem kontaktu z firmami. Wcale nie musimy publikować dużo postów. Jednak umieszczamy regularnie wysokiej jakości treści. W ten sposób wyróżnimy naszą kancelarię spośród innych. Możemy też budować pozycję eksperta. Wykorzystajmy tę niesamowitą szansę.

angielski