Specjalista Google Ads

Specjalista Google Ads

Specjalista Google Ads – jakie ma obowiązki? Dla każdej firmy, niezależnie od jej kierunku i głównej idei, a także dziedziny, w której jej właściciele postanowili realizować swoje plany przedsiębiorcze, jednym z głównych elementów rozwoju jest reklama towarów lub usług. Warto zauważyć, że z biegiem czasu koncepcja i pomysł na reklamę i pozyskanie klienta ewoluowały i udoskonalały się. Co więcej, kultura branży reklamowej pochłaniała coraz więcej nowych technologii, pozwalając osiągać coraz bardziej niezwykłe rekordy w tej czy innej dziedzinie.

Praca specjalisty Google Ads to ciągła analiza i poszukiwanie najlepszego rozwiązania problemu w celu zwiększenia sprzedaży. Specjaliści promują w Internecie usługi i produkty jednej lub kilku firmy. Niezależnie mogą prowadzić wiele kampanii jednocześnie, świadczyć usługi, takie jak tworzenie kampanii, jej utrzymanie lub audyt. Specjalista Google Ads, odpowiada za tworzenie reklam Google, na serwisach partnerskich oraz na YouTube.

Specjalista Google Ads – jakie ma obowiązki?

Obowiązki specjalisty Google Ads obejmują:

  • Dobór słów kluczowych.
  • Analiza konkurencji.
  • Tworzenie i zarządzanie kampaniami reklamowymi.
  • Praca z usługami analityki internetowej.
  • Opracowywanie strategii optymalizacji reklam.
  • Przygotowywanie raportów analitycznych.
  • Składanie propozycji uwzględniających cele biznesowe reklamodawcy.

W idealnej sytuacji biznesmeni chcą znaleźć osobę, która szybko zrozumie specyfikę biznesu, zaproponuje skuteczne sposoby reklamowania towarów i usług oraz ułoży kampanię reklamową, która przyniesie widoczne efekty w postaci leadów. Jednocześnie nie ma znaczenia, z jakich usług i narzędzi skorzysta specjalista – ruch i aplikacje to przede wszystkim.

Usługi specjalisty Google Ads

Specjalista Google Ads wykorzystuje w swojej pracy różne usługi do tworzenia i utrzymywania reklamy tekstowej oraz produktowej w wyszukiwarce, reklamy graficzne w sieci reklamowej. Ponadto specjaliści mogą korzystać z takich narzędzi pracy jak: gromadzenie i tworzenie kopii zapasowych słów kluczowych, tworzenie grafiki, generowanie tagów UTM, analiza konkurencji. Ułatwiają pracę z reklamą kontekstową i oszczędzają dużo czasu.

Wymagania dla specjalisty Google Ads

Specjalistom Google Ads stawiają standardowe wymagania:

  • Analityczny umysł.
  • Doświadczenie w kampanii reklamowej.
  • Umiejętność posługiwania się narzędziami systemów reklamowych.

Idealnie, jeśli specjalista Google Ads jest wszechstronny – wykona grafikę i napisze teksty do reklam, uruchomi kampanię, przeanalizuje jej skuteczność i znajdzie w serwisie wady wpływające na konwersję. Płacenie przyzwoitych pieniędzy nie jest grzechem. Jednak niektórzy pracodawcy są gotowi powierzyć specjalistom szereg innych obowiązków tzn. od copywritingu po bezpośrednią sprzedaż usług klientom.

Polecamy uwadze:

Obecnie głównym źródłem reklamy jest Internet. Jeszcze ważniejsze będzie stwierdzenie, że rozwój Internetu i technologii informatycznych dał początek zupełnie nowej formie promocji firmy. Google Ads zawiera kilka ważnych szczegółów, które uderzająco odróżniają ten rodzaj reklamy od jego klasycznego i bardziej znanego typu. Logiczne jest założenie, że określony rodzaj pracy wymaga również zatrudniania pracowników, którzy mają bezpośrednie doświadczenie w pracy z rodzajem zadań, które oferujesz. Tym samym specjalista Google Ads, jest niezwykle ważną postacią w każdej firmie, której obszar działania koncentruje się przede wszystkim na Internecie.

Zadania dla specjalisty Google Ads

Specjalista Google AdsPodstawowym zadaniem specjalisty Google Ads jest tworzenie reklam i śledzenie przepływu odwiedzających i klientów na stronie internetowej, a także organizowanie różnych kampanii reklamowych na innych platformach, tworzenie treści multimedialnych w celu przyciągnięcia odwiedzających i wiele więcej. Ogólnie rzecz biorąc, specjalista ten robi wszystko, aby obniżyć koszt kliknięcia dla swojego klienta i zwiększyć konwersję. Taki jest ogólny cel pracy. Praca daje też pole do kreatywności, można eksperymentować z banerami, tekstami, wymyślać rozwiązania, które zwiększą konwersję. Dlatego jeśli kochasz liczby, lubisz widzieć konkretny efekt swojej pracy, a także lubisz nawiązywać relacje, praca jako specjalista Google Ads jest dla Ciebie.

Funkcje reklamy Google Ads

Reklamy Google Ads może zobaczyć każdy, kto jest zainteresowany danym produktem lub usługą. Reklamodawca płaci tylko za kliknięcia reklamy, czyli za przejście określonego użytkownika na jego witrynę. Jest to tak zwany model płatności kosztu kliknięcia (CPC). Na rozkład pozycji w reklamie kontekstowej wpływa również wskaźnik CTR – współczynnik efektywności reklamy, jej klikalność. Pokazuje liczbę klientów, którzy kliknęli reklamę i jest obliczana w % jako stosunek kliknięć do wyświetleń reklamy.

Reklama Google Ads charakteryzuje się elastycznością różnych ustawień i świetnymi opcjami targetowania. Możesz ustawić wszystko: czas, obszar, strategię wyświetlania i inne elementy w zależności od oferty towarów i usług. Możliwość analizy skuteczności reklamy i przejrzysta kontrola, codziennie tworzone są raporty dla każdej frazy kluczowej i reklamy. Szybki zwrot z inwestycji. Reklama zaczyna działać niemal natychmiast po jej umieszczeniu. W pierwszych dniach możesz zobaczyć ilość próśb i zamówień. Pamiętaj samodzielne tworzenie reklam wymaga wiele czasu i odpowiednich umiejętności, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalisty, jakim jest specjalista Google Ads.