Kontenery morskie budowa konstrukcji. Kontener jest specjalną metalową skrzynią wielokrotnego użytku przeznaczoną do transportu towarów różnymi rodzajami pojazdów i umożliwia mechaniczne przenoszenie między pojazdami. W oparciu o cel funkcjonalny produkt ma konstrukcję w pełni zgodną z warunkami pracy. Kontenery morskie (https://kontenery-morskie.biz.pl/) budowę mają solidną i od dawna są uznane za praktyczny środek przewożenia ładunków na morzach oraz oceanach.
Kontenery morskie budowa
Projekt kontenerów morskich budowę ma prostą, ale niezawodną. Jego podstawą jest mocna rama spawana ze stalowych belek. Podstawa składa się z podłużnych i poprzecznych belek dolnych. Struktury boczne przyspawane są do nich w narożach. Płaszczyzna górna jest poprzeczną górną i podłużną belką nośną. Powyżej i wokół obwodu produkt jest osłonięty stalowymi arkuszami antykorozyjnymi o profilu falistym. Grubość metalu pojemnika morskiego wynosi 1,5 – 2,0 mm, co daje wytrzymałość konstrukcji i dobrą sztywność. Jako podłogę w produktach stosuje się materiał drewniany, najczęściej prasowaną sklejkę, o grubości do 40 mm. Dodatkowo można ją zaimpregnować specjalną kompozycją przeciwko grzybom i pleśni Zastosowanie tarcicy do fundamentu kontenera morskiego (https://kontenery-morskie24.com.pl/) ma kilka zalet:
- Odporność na uszkodzenia mechaniczne.
- Dobra elastyczność
- Wygoda naprawy lub wymiany części podłogowych.
Główną cechą stosowania drewna na podłogę jest wysoki współczynnik tarcia, który odgrywa ważną rolę w transporcie towarów. 20-stopowy kontener morski posiada specjalne elementy po bokach u dołu (kieszenie), aby umożliwić pracę wózka widłowego, a tym samym ułatwić i przyspieszyć załadunek / rozładunek. Pojemniki 40 i 45 stóp są wykonane bez tych części, ponieważ w tym przypadku nie można zrównoważyć produktu na wąskich widłach ładowarki.
Elementy w budowie kontenera morskiego
Takie kontenery morskie budowę mają przystosowaną do załadunku, dlatego są wyposażone w odlewane okucia narożne, dzięki czemu można je uchwycić za pomocą specjalnych automatycznych urządzeń. Kontenery czterdziestostopowe wyróżniają się również strukturalnie obecnością tunelu zaprojektowanego z przodu skrzyni, na której transportowany jest kontener. To rozwiązanie techniczne pozwala umieścić kontener poniżej i zmniejszyć całkowitą wysokość konstrukcji do transportu.
Biorąc pod uwagę, z czego składa się kontener morski, budowę jego trzeba uzupełnić jeszcze o drzwi typu wahadłowego. Są one zamontowane na mocnych zawiasach . Charakterystyka produktu znajduje się na drzwiach, w których zakodowane są wszystkie podstawowe parametry, takie jak liczba, dopuszczalna ładowność, waga, objętość, informacje o właścicielu, a także inne symbole. Aby otworzyć drzwi, zapewniono uchwyty, które uruchamiają mechanizmy blokujące. Na obwodzie drzwi są uszczelnione gumową uszczelką.
Pierścienie lub specjalne urządzenia do mocowania określonego rodzaju ładunku podczas transportu, zaprojektowane są pod kątem niezbędnej masy, mogą być zamocowane na podłużnych i bocznych belkach wewnątrz kontenera. Duża grubość ścianki kontenera morskiego umożliwia bezpieczny transport różnych produktów. Cała konstrukcja pokryta jest wysokiej, jakości powłoką lakierniczą w celu ochrony metalu przed środowiskiem. Wiedząc, z którego metalu wykonany jest kontener morski budowa jego pozwala bezpiecznie używać go do wygodnego i niezawodnego transportu szerokiej gamy towarów. Zazwyczaj kontener ma drzwi po jednej stronie, ale w celu przyspieszenia rozładunku są one modyfikowane, rolety, przesuwne ściany boczne, wsporniki przyczep samozaładowczych.
Kontenery morskie budowa ramy, ścian, podłogi, drzwi
Spawana rama stalowa składa się z sekcji tocznych z łącznikami narożnymi i może być układana w stos 9 lub więcej razy. Konstrukcja podłogi składa się z profilowanej stalowej belki podłużnej ze spawanymi poprzecznymi belkami o grubości 28 mm, wodoodpornej sklejki, jako podłogi, na której belki poprzeczne są montowane i przykręcane, uszczelniane w połączeniach wzdłużnych i poprzecznych. Konstrukcja ściany to profilowana blacha stalowa o grubości 1,5 mm, głębokość profilu 36 mm, wodoodporna, przyspawana do ramy. Wodoodporny dach jest wykonany z blachy stalowej o profilu stalowym przyspawanej do ramy o grubości 2,0 mm.
Standardowe drzwi kontenerowe, rama z profilu pustego i kwadratowego, wypełnienie drzwi z płyty profilowanej 1,5 mm, wodoodporne spawanie, podwójne uszczelnienie, 4 zawiasy drzwiowe na skrzydle, kąt otwarcia wynosi około 270 °, prześwit drzwi ma około 2343 mm szerokości i 2280 mm wysokości. Wszystkie nieocynkowane części są piaskowane i zagruntowane. A wszystkie zewnętrzne i wewnętrzne powierzchnie są lakierowane.
Warto wiedzieć, że kontenery morskie w swojej budowie mają dodatkowe otwory, które umiejscowione są dole a nazywane są kieszeniami, dającymi możliwość praktycznego przewożenia z jednego miejsca na drugie przy użyciu wózka widłowego. Są także kontenery morskie posiadające „gęsią szyję”, która jest wgłębieniem w podłodze w miejscu ściany czołowej. Pozwala to na obniżenie kontenera morskiego na naczepie pod wymaganym kątem.
MM Logistic Transport Norwegia |
Grodzka 20/6 |
70-560 Szczecin |
793 008 523 |
www.mmlogistics.com.pl |