Kontenery morskie budowa konstrukcji

Kontenery morskie budowa konstrukcji. Kontener jest specjalną metalową skrzynią wielokrotnego użytku przeznaczoną do transportu towarów różnymi rodzajami pojazdów i umożliwia mechaniczne przenoszenie między pojazdami. W oparciu o cel funkcjonalny produkt ma konstrukcję w pełni zgodną z warunkami pracy. Kontenery morskie (https://kontenery-morskie.biz.pl/) budowę mają solidną i od dawna są uznane za praktyczny środek przewożenia ładunków na morzach oraz oceanach.

Kontenery morskie budowa

kontenery-morskie-wynajemProjekt kontenerów morskich budowę ma prostą, ale niezawodną. Jego podstawą jest mocna rama spawana ze stalowych belek. Podstawa składa się z podłużnych i poprzecznych belek dolnych. Struktury boczne przyspawane są do nich w narożach. Płaszczyzna górna jest poprzeczną górną i podłużną belką nośną. Powyżej i wokół obwodu produkt jest osłonięty stalowymi arkuszami antykorozyjnymi o profilu falistym. Grubość metalu pojemnika morskiego wynosi 1,5 – 2,0 mm, co daje wytrzymałość konstrukcji i dobrą sztywność. Jako podłogę w produktach stosuje się materiał drewniany, najczęściej prasowaną sklejkę, o grubości do 40 mm. Dodatkowo można ją zaimpregnować specjalną kompozycją przeciwko grzybom i pleśni Zastosowanie tarcicy do fundamentu kontenera morskiego (https://kontenery-morskie24.com.pl/) ma kilka zalet:

  • Odporność na uszkodzenia mechaniczne.
  • Dobra elastyczność
  • Wygoda naprawy lub wymiany części podłogowych.

kontener-morski-wynajem

Główną cechą stosowania drewna na podłogę jest wysoki współczynnik tarcia, który odgrywa ważną rolę w transporcie towarów. 20-stopowy kontener morski posiada specjalne elementy po bokach u dołu (kieszenie), aby umożliwić pracę wózka widłowego, a tym samym ułatwić i przyspieszyć załadunek / rozładunek. Pojemniki 40 i 45 stóp są wykonane bez tych części, ponieważ w tym przypadku nie można zrównoważyć produktu na wąskich widłach ładowarki.

Elementy w budowie kontenera morskiego

Takie kontenery morskie budowę mają przystosowaną do załadunku, dlatego są wyposażone w odlewane okucia narożne, dzięki czemu można je uchwycić za pomocą specjalnych automatycznych urządzeń. Kontenery czterdziestostopowe wyróżniają się również strukturalnie obecnością tunelu zaprojektowanego z przodu skrzyni, na której transportowany jest kontener. To rozwiązanie techniczne pozwala umieścić kontener poniżej i zmniejszyć całkowitą wysokość konstrukcji do transportu.

Biorąc pod uwagę, z czego składa się kontener morski, budowę jego trzeba uzupełnić jeszcze o drzwi typu wahadłowego. Są one zamontowane na mocnych zawiasach . Charakterystyka produktu znajduje się na drzwiach, w których zakodowane są wszystkie podstawowe parametry, takie jak liczba, dopuszczalna ładowność, waga, objętość, informacje o właścicielu, a także inne symbole. Aby otworzyć drzwi, zapewniono uchwyty, które uruchamiają mechanizmy blokujące. Na obwodzie drzwi są uszczelnione gumową uszczelką.

kontenery-morskie-cenaPierścienie lub specjalne urządzenia do mocowania określonego rodzaju ładunku podczas transportu, zaprojektowane są pod kątem niezbędnej masy, mogą być zamocowane na podłużnych i bocznych belkach wewnątrz kontenera. Duża grubość ścianki kontenera morskiego umożliwia bezpieczny transport różnych produktów. Cała konstrukcja pokryta jest wysokiej, jakości powłoką lakierniczą w celu ochrony metalu przed środowiskiem. Wiedząc, z którego metalu wykonany jest kontener morski budowa jego pozwala bezpiecznie używać go do wygodnego i niezawodnego transportu szerokiej gamy towarów. Zazwyczaj kontener ma drzwi po jednej stronie, ale w celu przyspieszenia rozładunku są one modyfikowane, rolety, przesuwne ściany boczne, wsporniki przyczep samozaładowczych.

Kontenery morskie budowa ramy, ścian, podłogi, drzwi

Spawana rama stalowa składa się z sekcji tocznych z łącznikami narożnymi i może być układana w stos 9 lub więcej razy. Konstrukcja podłogi składa się z profilowanej stalowej belki podłużnej ze spawanymi poprzecznymi belkami o grubości 28 mm, wodoodpornej sklejki, jako podłogi, na której belki poprzeczne są montowane i przykręcane, uszczelniane w połączeniach wzdłużnych i poprzecznych. Konstrukcja ściany to profilowana blacha stalowa o grubości 1,5 mm, głębokość profilu 36 mm, wodoodporna, przyspawana do ramy. Wodoodporny dach jest wykonany z blachy stalowej o profilu stalowym przyspawanej do ramy o grubości 2,0 mm.

Standardowe drzwi kontenerowe, rama z profilu pustego i kwadratowego, wypełnienie drzwi z płyty profilowanej 1,5 mm, wodoodporne spawanie, podwójne uszczelnienie, 4 zawiasy drzwiowe na skrzydle, kąt otwarcia wynosi około 270 °, prześwit drzwi ma około 2343 mm szerokości i 2280 mm wysokości. Wszystkie nieocynkowane części są piaskowane i zagruntowane. A wszystkie zewnętrzne i wewnętrzne powierzchnie są lakierowane.

Warto wiedzieć, że kontenery morskie w swojej budowie mają dodatkowe otwory, które umiejscowione są dole a nazywane są kieszeniami, dającymi możliwość praktycznego przewożenia z jednego miejsca na drugie przy użyciu wózka widłowego. Są także kontenery morskie posiadające „gęsią szyję”, która jest wgłębieniem w podłodze w miejscu ściany czołowej. Pozwala to na obniżenie kontenera morskiego na naczepie pod wymaganym kątem.

MM Logistic Transport Norwegia
Grodzka 20/6
70-560 Szczecin
793 008 523
www.mmlogistics.com.pl

angielski